Dela sidan:

Då dagens B2B-marknadsföring skiftat från att vara AD-intensiv till att vara copy-tung, mycket beroende på att sälj och marknad i allmänhet har börjat samarbeta tätare, har erfarna copywriter varit en prioritet i rekryteringen för B2B-byrån Next State. 

Nu har Next State rekryterat Vera Porad, som närmast kommer från 10 år Pyramid Communications. Där har hon utvecklat några av Sveriges ledande B2B-varumärken, bland annat Midroc.

Mats Eriksson kommer närmast från DM-byrån Abakus, och jobbade innan dess bland annat med Telia och JM på House of Friends. 

– Jag uppskattar verkligen Veras och Mats kompetens, erfarenhet av B2B och härliga inställning till livet. Det är av yttersta prioritet för Next State att attrahera skickliga, kärleksfulla och drivna personer som vill utvecklas. Eller som vi skämtsamt brukar säga, amatörer, surpuppor och slöfockar undanbedes, säger Johan Åberg, ägare och vd på Next State, i ett pressmeddelande. 



Dela sidan: