Dela sidan:

I koncernen Amer Sports ingår varumärken som Salomon, Peak Performance, Suunto och Atomic. Nu vill de lyfta sportklocksvarumärket Suunto på den svenska och norska marknaden. Det gör man bland annat genom att inleda ett pr-samarbete med Abby Priest. I ett pressmeddelande skriver aktörerna att de inledningsvis kommer att fokusera på djupgående influencersamarbeten och bygga community hos en urban målgrupp.

– Suunto är i grunden ett finskt, högteknologiskt företag med fokus på produkter för den högpresterande atleten. Idag ser vi att fler och fler vanliga människor är intresserade att hålla koll på sin hälsa och livsstil - här är Suunto med sin rena, finska design både en snygg accessoar och ett smart tekniskt hjälpmedel, säger Sarianne Tuomisto, Nordic marketing manager på Amer Sports. Vi valde Abby Priest då de, precis som oss, vill röra sig snabbt och utforska ny mark när det kommer till nya sätt att jobba med PR och varumärkesambassadörer.

Samarbetet har redan inletts och resultatet kommer att synas löpande utan något speciellt avstamp. I och med samarbetet återvänder Mandarva Stenborg, vd på Abby Priest, i viss mån till sin tidigare arbetsgivare. Innan tiden på Abby Priest var hon marknadschef på Peak Performance.

– Att profilera ett högkvalitativt sportvarumärke som Suunto är ju både superkul och rätt i tiden, säger Mandarva Stenborg, VD på Abby Priest. Med färska erfarenheter från min tid på Peak Performance vill vi jobba på ett dynamiskt och modernt sätt med PR och influencers för att bygga Suunto's varumärke och skapa relevans bland unga, urbana människor.

 



Dela sidan: