Dela sidan:

Bluebird Media är en performance marketing-byrå som siktar på att erbjuda digitala helhetslösningar åt sina kunder. I nuläget har byrån tolv anställda.

Sedan starten har man jobbat från Sverige, men nu öppnar man även upp ett kontor i Finland. Leder den nya satsningen gör Sebastian Schroderus, tidigare head of marketing på finska modeföretaget Lovia Collection. Lovia Collection blir även Bluebirds första finska kund.

– I ett företag, där två av tre grundare har finskt ursprung, har en expansion österut alltid funnits med som en kittlande tanke. Vi ser dessutom stor potential i Finland. Efter att vi varit framgångsrikt operativa i 1,5 år känner vi oss redo att ta klivet ut på ny marknad. Att göra det med Sebastian, som har ett etablerat kontaktnät och lång branscherfarenhet, känns helt rätt, säger Magnus Dahlquist, VD för Bluebird Media.

På den svenska marknaden jobbar Bluebird Media med varumärken som Apotea, Funnel, Artiks, Nordic Choice Hotels och Soundtrack Your Brand.

– Det känns otroligt spännande att starta Bluebird i Finland. Jag har jobbat med flera ledande digitala aktörer, och har noterat en stor skillnad mellan hur små och stora bolag värderar och gör marknadsföring. Jag ser ett stort behov av strukturerad och ROI-driven marknadsföring på den finska marknaden - och det är vad Bluebird kan bäst! säger Sebastian Schroderus.



Dela sidan: