Dela sidan:

Sveriges Kommunikationsbyråer är sedan 2004 officiell svensk partner till Cannes
Lions och meddelar nu vilka svenskar som finns representerade i årets jury.

– Under föregående år gjordes flera förändringar i strukturen av Cannes Lions och nu när dessa är på plats kommer juryn ha bästa möjliga förutsättningar i sin bedömning av bidragen inskickade till årets festival. Att sitta i juryn för Cannes Lions är ett prestigefullt och utmanande uppdrag. Jag är övertygad om att årets proffsiga jury kommer göra ett fenomenalt arbete med att lyfta fram årets mest kreativa kommunikation i vad som i folkmun kommit att kallas VM i reklam, säger Linda Nilsson, tf vd på Komm, i ett pressmeddelande. 

Samtliga svenskar i årets jury:

Brand Experience & Activation Lions
Sophia Lindholm, Forsman & Bodenfors

PR Lions
Marta Karlqvist, Burson Cohn & Wolfe

Innovation Lions
Mathias Wikström, RBK Communications

Direct Lions
Stephanie Moradi, Åkestam Holst NOA

Film Shortlist Jury
Hanna Stenwall, Nord DDB Stockholm

Media Shortlist Jury
Simone Westerberg Skoog



Dela sidan: