Dela sidan:

I februari släppte Telia och Forsman & Bodenfors det nya reklamkonceptet "Folknätet". Tanken är att konceptet ska vara en utgångspunkt för bolagets kommunikation och kundupplevelse i många år framöver. I lanseringsfilmen för konceptet visar Telia upp alla de historiska stadier då varumärket varit med, från 60-talets rekordår till dagens techboom. Reklamfilmen ackompanjeras av en uppdaterad version av Alice Tegnérs folkvisa "Tula hem och tula vall", framförd av Sarah Klang och Titiyo. En återkommande fras i visan är "För landet tillhör oss alla".

En som inte uppskattar visan och det nya reklamkonceptet är Christina Miltton, kommunalråd för Sverigedemokraterna i Hjo. Under gårdagen skrev hon på Telia Sveriges Facebook-sida att reklamen fått henne att fundera på att byta teleoperatör.

"Sverige är till för svenskarna precis som alla länder har sina egna medborgare, och sk folkvisan är hemsk och deprimerande!" skrev lokalpolitikern.

Svaret hon fick från en av Telias kundservicemedarbetare, Pierre, var att om reklamen provocerade henne så mycket så var hon mer än välkommen att byta operatör. Han meddelade även att hennes kommentar inte hörde hemma på Telias forum.



Dela sidan: