Dela sidan:

American Express lanserar nu en ny version av sitt kreditkort American Express Platinum. Funktionerna för den nya versionen är precis samma som för originalet, med den enda skillnaden att kortet är helt imetall.

– Att kortet nu lanseras i metall på den nordiska marknaden ger oss möjlighet till nya
spännande kommunikationslösningar. Istället för att fokusera på de traditionella
kortfördelarna handlar kampanjen till stor del om att väcka uppmärksamhet kring kortet genom att dramatisera själva metallens praktiska fördelar på ett underhållande sätt, säger Michael Merzinger, marknadsdirektör för American Express i Norden.

För att lansera kortet har man vänt sig till den norske skådespelaren Kristofer Hivju, kanske mest känd för sin roll i tv-serien Game of Thrones. I serien spelar han en karaktär med hemvist i vildmarken, precis som den karaktär han spelar i reklamfilmen. Kampanjen kommer att visas i Sverige, Norge och Finland och är framtagen av House of Friends.

– Platinumkortet har tack vare sina förmåner alltid varit en hjälte inne stan. I och med metallutförandet blir det nu även en hjälte ute i naturen. Det går också i linje med det nya resebeteendet vi ser bland nordbor, där storstad och lyxiga resorts byts mot äventyr och upplevelser i vår egna storslagna natur, säger Johanna Diesner, marketing executive på American Express i Norden.

Arbetsgrupper
American Express:
Michael Merzinger, Marknadsdirektör
Johanna Diesner, Marketing Executive - Creative & Concept
Emma Narving, Social Media Marketing Executive
House of Friends, kreativ byrå:
Mårten Eklund, Projektledare
Lisa Colliander, Produktionsledare
Arvid Svanvik, Creative Director
Stefan Nüth, AD
Anton Ström, Copy
Lena Danroth, Fredrik Westberg och Ann Furbäck, Graphic Design
Produktionsbolag: Bacon CPH



Dela sidan: