Dela sidan:

Researrangören Airtours har valt Actionist som ny byråpartner, med uppdraget att fokusera på taktiska kampanjer. 

– I dagsläget sker den största delen av vår marknadsföring i traditionella kanaler så som TV, print och radio. Ofta med fokus på aktuella erbjudanden. Vi har valt att tillsammans med Actionist investera stort i kanaler där vi kan mäta resultaten i realtid och lära oss mer om våra fans. Samtidigt vill vi på ett kreativt sätt visa fler sidor av vår personlighet. Och skapa semesterlängtan såklart, säger Rasmus Sjöberg, marknadschef på Airtours, i ett pressmeddelande. 

Arbetsgruppen på Actionist består av Josefine Hammarström Helén, Rasmus Egnefors, Lars Lundberg och Toby Cane.

LÄS MER: "Actionist får ny vd och flyttar till större lokaler"

– Vi är såklart både glada och stolta över att få jobba tillsammans med Airtours. Det är en turbulent tid för resebranschen samtidigt som Airtours inte fått den uppmärksamhet de
förtjänar, vilket är en spännande utmaning. Att dessutom bli valda på grund av vår
kreativa höjd och de resultat vi levererat för andra kunder ser jag som ett kvitto på
byråns vinnande recept, säger Toby Cane, creative director på Actionist.

Samarbetets första kampanj går live redan nu i maj.



Dela sidan: