Dela sidan:

Schibsted-bolaget Kundkraft står inför en större omställning av både varumärke och kundresa. Det innebär bland annat att erbjudandet ska förtydligas och målgrupper föryngras för att säkerställa tillväxt över tid. I den resan får Anders Bergmark en nyckelroll, som rekryteras till tjänsten som marknadschef.

– Anders Bergmark är en nyckelrekrytering för oss i arbetet med att se över hela kundresan och all kommunikation för att förtydliga vilket värde vi ger till kunden. Anders har en bred erfarenhet från både kommunikation och digitala affärer. Han är en utpräglad doer vilket kommer att behövas i en bred roll som denna, säger Anders Kaijser, VD på Kundkraft, i ett pressmeddelande. 

Anders Bergmark kommer senast från byrån Apartment5 som han grundade och drev i sju år. Efter att nätverket Xperience Group lades ner har delägarna i Apartment5 bestämt sig för att gå vidare till nya uppdrag. Anders Bergmark grundade också rekryteringsstartupen MatchingID där han sålde sina andelar under 2018.

Han kommenterar: 

– Jag har varit på byråsidan i mer än 10 år, men nu känns det skönt att få fokusera på ett varumärke och jobba strategiskt med helheten, både som produkt och varumärke. Jag ser Kundkraft som en oslipad diamant. 



Dela sidan: