Dela sidan:

"The Bell: a Taco Bell Hotel and Resort" heter restaurangkedjan Taco Bells nya hotell, som beskrivs som en "taco-oas i öknen" placerad i Palm Springs. Enligt ett uttalande från varumärket är tanken att "omvärdera vad en hotellvistelse kan vara, avtäcka en destination inspirerad av tacos och boostad av fans". Alltifrån rummen till frukosten och poolområdets drinkar kommer att ha en Taco Bell-twist. Hotellet erbjuder också Taco Bell-inspirerad manikyr, solbränna och hårsalong.

– Klockan, The Bell, är och har alltid varit den främsta symbolen för Taco Bell-stilen. Hotellet kommer att vara kul, färgglatt, smakfullt och fyllt med mer än vad våra fans någonsin kan förvänta sig, säger Marisa Thalberg, global varumärkeschef för Taco Bell, till Adweek.

Virtuell influencer kysser Bella Hadid för Calvin Klein
Lil Miquela, den kanske allra mest framgångsrika virtuella influencern som finns, hånglar med supermodellen Bella Hadid i en ny kampanj för Calvin Kein. Tilltäget blandar alltså den virtuella världen med den riktiga, då Bella Hadid är högst verklig. Tanken med kampanjen är just att utmana människors syn på verkligheten, enligt en beskrivning från Calvin Klein.

Pinterests resultat sämre än väntat
Sedan Pinterest nyligen lanserades på börsen har värdet pressats upp 60 procent. Men nu visar det sig att bokslutet inte blivit som förväntat, och som en konsekvens av detta föll bolaget på börsen med 13 procent. Analytiker hade förutspått en omsättning på 1,09 miljarder dollar, men bolaget har kommunicerat att det kommer att landa på mellan 1,06 till 1,08 miljarder dollar under 2019. Det skriver Adage.

Tiktok och Whatsapp mest nedladdade appar globalt
Under det första kvartalet i år är Tiktok den mest nedladdade appen i IOS. Detta för femte kvartalet i rad, enligt analysfirman Sensor Tower. Den har laddats ner inte mindre än 33 miljoner gånger från App Store och leder före appar som Youtube, Instagram, Whatsapp och Messenger. När det kommer till Googles Playbutik får Tiktok smäll på fingrarna av Whatsapp, som haft 199 miljoner installationer under det första kvartalet. Efter Whatsapp kommer Messenger, Tiktok, Facebook och Instagram. Bedömare tror att populariteten för Tiktok kommer att sjunka framöver, då den temporärt bannlystes på den indiska marknaden. Det skriver Techcrunch.

Nu prioriterar Facebook nära vänner
Det ständiga rättesnöret för alla annonsörer – Facebooks algoritm – har återigen skruvats om. Den här gången handlar det om att algoritmen kommer att prioritera alla uppdateringar gjorda av nära vänner. Det kommer den fram till genom att fråga användarna om saken och matcha den informationen med taggningar i bilder, incheckningar och interaktionsdata. Förändringen innebär inte att man kommer att få se fler inlägg från vänner framöver, men de inläggen man ser kommer mestadels vara från nära vänner. Alltså kommer uppdateringar från andra i ens kontaktnät att minska. Detta skriver Techcrunch.

Uppgifter: "Svårare för Facebook att rekrytera"
Efter Cambridge Analytica-skandalen har Facebook svårt att hitta kompetenta medarbetare. Detta enligt CNBC som hänvisar till statistik som pekar på att antal utvecklare från amerikanska universitet som tackar ja till jobb hos Facebook har sjunkit från 90 till 50 procent sedan 2016. Statistiken kommer från anonyma källor med en bakgrund inom rekrytering för Facebook. Detta tillbakavisas dock av Facebook själv, som menar att uppgifterna är felaktiga.



Dela sidan: