Dela sidan:

Städturnén, "Innocent Tidy Up Tour", är den första pr- och kommunikationsaktiviteten de två parterna gör sedan de i höstas inledde ett samarbete. Under turnén kommer de åka runt till populära semestertillhåll i Sverige och Danmark för att erbjuda små popup-ställen där besökarna kan dricka musik, ladda telefoner och ta del av Innocents produktutbud.

– Valet föll på Hummingbirds The Hybrid Agency för deras öppna och kreativa förhållningssätt till vår utmaning. De är enkla att jobba med och tillsammans löser vi de knutar som behövs för att göra en kick-ass sommarturné, säger Linda Landin, marknadschef på innocent Nordics.

Tanken är dessutom att man under turnén kommer hålla olika aktiviteter med inriktning på städning, däribland en tävling där de deltagande kan tävla i hur mycket skräp man lyckas plocka ihop. I förlängningen hoppas man profilera Innocent som ett hållbart och miljövänligt varumärke.

– Vi har sedan tidigare stor erfarenhet av att konceptualisera platser och event för att sedan stödja upp dem med sociala medier, content och lokala kampanjer. Sen älskar vi innocent och vad de står för, så det här känns såklart otroligt kul, säger Clas Vingård, brand strategist på Hummingbirds The Hybrid Agency.



Dela sidan: