Dela sidan:

Sedan parterna inledde sitt samarbete har de gjort ett genomgripande strategiarbete som renderat i både en ny varumärkesplattform och ett nytt reklamkoncept, "Med tanke på dig". Lanseringen av konceptet sker i dag och kommer att synas i tv, utomhus, radio och print.

– I takt med att vi behöver utveckla och stärka vårt varumärke ytterligare, kände vi ett behov av att ta nya grepp med vår kommunikation och bli mer synliga. Le Bureau har visat att dom förstår vår affär och har en syn på kommunikation som vi fastnat för,
berättar Johanna Herrmann, chef marknad & kommunikation hos LF Stockholm.

I lanseringskampanjen fokuserar man på att Länsförsäkringar Stockholm är en aktör som kan hjälpa kunderna att förverkliga sina drömmar, samt att de finns med dem hela livet.

– Förutom att Länsförsäkringar Stockholm är ett anrikt och fint varumärke (ett av Stockholms äldsta företag), känns det inspirerande att det är ett företag som så tydligt står på kundens sida och vill bidra till nytta i samhället. Det känns riktigt roligt att ta oss an de utmaningar och möjligheter som dom står inför säger John Wernvik, projektledare på Le Bureau.

Arbetsgrupp:

Länsförsäkringar Stockholm:
Johanna Herrmann, chef marknad och kommunikation
Eva Marell, chef kommunikation och hållbarhet

Le Bureau:
Josephine Wallin, Creative Director
Claes Kjellström, copywriter
Elisabeth Philipsson/Anna Nylander, produktionsledare
John Wernvik, projektledare
Gustaf Sehlstedt, kundansvarig
Albin Gustafsson, planner

Byråproducent: Markus Alm, Colony
SWISS
Regi: SWISS / Henry Moore Selder

VFX Supervisor: Leo Wilk
Executive Producer: Erik Holmedal
Producer: Pablo Fernandez
Online: Johan Boije
Colorist: Max Strömberg
VFX Artists
Johan Vikström, Thomas Ekenryd, Markus Bergqvist, Jon Wesström, Juan Tigreros,
Juan Saxlund, Benjamin Kraft, Robin Erneström, Lars Wahlman, Mattias Josefsson,
Pernilla Jonsson, Robert Kolbeins
Ljud: Martin Dahl, Mediamonks
Retuschör print: Mirage Imaging AB, Joanna Ågren



Dela sidan: