Dela sidan:

Under 00-talet har ryggsäckar med kylfunktion ersatt 1900-talets otympliga kylväskor fyllda av frysklampar. Men problemet med att ölen, eller annan kolsyrad dryck, skakas och tappar sin kolsyra kvarstår, speciellt om man varit ute och vandrat en hel dag.

Sedan 2017 har Arboga Bryggeri i samarbete med kommunikationsbyrån Abby Priest försökt profilera sig som en given följeslagare till den natur- och friluftsintresserade. Som ett led i det släpper man nu en ryggsäck som förutom kylande funktion även är utrustad med ett "anti-skakstystem". Systemet är framtaget i samarbete med den amerikanska startupen Lightning Packs. 

– Friluftskulturen växer mer nu än någonsin och för oss på Arboga ser vi välförtjänta ölupplevelser som en viktig del av den kulturen. Att få avnjuta en kall och oskakad öl efter en lång dag i skogen dramatiserar vårt varumärkeslöfte på ett väldigt kul och effektivt sätt, säger Marcus Friari, brand manager Swedish Brands på Galatea.

Ryggsäcken är tillgänglig för ett pris av 6995 kronor.

– Vi frågade oss om det finns något godare än en öl framför lägerelden efter en lång dag i skog och mark och kom fram till att ja, det gör det – en oskakad och kall öl framför lägerelden efter en lång dag i skogen. Det här kan mycket väl vara den viktigaste öl-uppfinningen sen chilinötter, säger Oskar Hellqvist, creative director på Abby Priest.

Arbetsgrupp:
Marcus Friari, Brand Manager Swedish Brands Galatea
Andreas Morne, Account Director
Oskar Hellqvist, Creative Director
Anders Hellström, Creative
Pontus Widell, Creative
Danielle Kisch, Project Manager
Patrick Igevad, Social Media Strategist



Dela sidan: