Dela sidan:

När Omnicom lanserade Drum blev det byrånätverkets fjärde byrå på den svenska marknaden. Sedan tidigare har man OMD, PHD och Hearts & Science. Drum har redan kontor i både Köpenhamn och London och har som ambition att verka i gränslandet mellan medie- och reklambyråvärlden.

Nu får det svenska kontoret in tre nya kunder, där en sticker ut speciellt. Det är det globala contentuppdraget för Cederroth, världens största bolag inom första hjälpen-produkter, som gått till Drums svenska kontor. Vid sidan av dem har man även fått in OLW och Ballerina.

– Vi är superstolta och glada att ingå ett partnerskap med ett så välkänt och viktigt varumärke som Cederroth. Att få arbeta med första hjälpen och fortsätta att spetsa den position som Cederroth idag redan besitter känns som ett stort förtroende. Vi är redan igång med att hitta intressanta ämnesområden för att hjälpa folk att agera rätt när arbetsskador och olyckor inträffar, säger Emil Thelander, managing director för Drum.

– Cederroth besitter en stark position på den nordiska marknaden men våra ambitioner och expansionsplaner är större. Till detta behöver vi berätta om vår trovärdighet, innovationskraft och relevans inom ämnet första hjälpen. Vi vill vara det självklara valet när det kommer till första hjälpen. Det tror vi att Drum kan hjälpa oss med både strategiskt och taktiskt när det kommer till det kommunikativa. Vi har en väldigt spännande period framför oss, säger Sara Björklund, group marketing director på Orkla Wound Care.



Dela sidan: