Dela sidan:

SOS Barnbyar arbetar för som barn lever i utsatthet. Idag beräknas 220 miljoner barn ha förlorat, eller riskerar att förlora, sina föräldrars omsorg, och det är de barnen SOS Barnbyar arbetar med – och för.

Nu vill organisationen öka sitt bidrag till de globala målen och en hållbar, mänskligare värld, och har därför antagit ambitiösa mål med social innovation som lösning.

– Fram till 2020 vill vi nå dubbelt så många barn i svår utsatthet. För att lyckas med det behöver vi nyskapande lösningar som driver innovation för barns framtid, samtidigt som det engagerar kunder och givare, säger Jenny Norelius, Kommunikations- och försäljningschef på SOS Barnbyar i en kommentar.

En del av arbetet handlar om att använda sig av nyskapande kommunikation i en större omfattning. Samarbetet mellan Nord DDB och SOS Barnbyar inleddes nyligen där byråns uppdrag är att göra kommunikation av varumärkeskonceptet.

– SOS Barnbyar har en extremt viktig roll att fylla och har ställt väldigt ambitiösa mål för sig själva att hjälpa fler barn till en trygg uppväxt. För att klara det kommer det att krävas nytänk och innovation och det känns väldigt meningsfullt och spännande att få vara deras partner på den resan, säger Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB:s Stockholmskontor.



Dela sidan: