Dela sidan:

Under onsdagskvällen delades EMEA SABRE Awards ut vid galamiddag i London. Tävlingen som är världens största inom pr och drivs av The Holmes Report. Flera svenska byråer belönades bland annat BCW för "Pu:rest - a waste water beer — Carlsberg Sweden/IVL Swedish Environmental Institute och New Carnegie Brewery. 

Det var förra året som bryggerierna avtäckte Sveriges första öl brygd på återvunnet vatten. En nyhet som fick stort medialt genomslag. 

Edelman Deportivos kampanj för Coop "Old Milk" vann två Sabre-guld. 

Det blev också en guld-Sabre till Primes kampanj "Out of home project för Clear Channel i kategorin "Business-To-Business Marketing". 

Gullers Grupps "The Raoul Wallenberg Algorithm" vann guld i digital campaign-kategorin. 

Jung Relations kampanj "Home Swede Home"för Svenska Spel och Svenska Fotbollsförbundet vinner guld i kategori  sponsring. 

I kategorin Marketing to Youth tar House of Radon hem ett guld för kampanjen "Dear Condom" för RFSU.



Dela sidan: