Dela sidan:

Närmast kommer Marcus Thollin från en roll som marknadschef på koncernen Paulig Foods, en koncern med varumärken som Santa Maria och Risenta. Innan dess har han i många år jobbat på Orkla där han bland annat haft ansvar för innovation och positionerande varumärkeskommunikation. Han var bland annat en av dem som tog fram Orkla-varumärket OLW:s reklamkoncept "Fredagsmys".

Nu blir han ny marknadschef för Spendrups produktkategori öl och cider.

– Jag ser verkligen fram emot rollen och att bli en del av Spendrups team. Det är en oerhört spännande utmaning att bidra till utvecklingen av både klassiska svenska varumärken och skapa nya, säger Marcus Thollin i ett pressmeddelande.

Han tillträder sin nya roll den 3 juni.

– Marcus långa erfarenhet av skarpt kommunikations- och varumärkesarbete och affärsdrivande produktutveckling stärker både oss och vårt konsumenterbjudande ytterligare och kommer hjälpa oss att ännu bättre möta konsumenternas önskemål. Inom hans ansvarsområde finns starka varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Brutal Brewing och Briska, säger Spendrups marknadsdirektör Henrik Åström.



Dela sidan: