Dela sidan:

KLM är ett av världens äldsta flygbolag. På den nordiska marknaden flyger man till och från 15 destinationer.

Nu säger man sig vilja göra en nordisk satsning – och inleder därför ett kreativt och strategiskt samarbete med M&C Saatchi. Sedan tidigare jobbar byrån med bland annat Com Hem, Centerpartiet och Saltå Kvarn.

– Vi fortsätter att ha god tillväxt i Norden. Flera och fler får upp ögonen för alla de destinationer vi erbjuder, vårt flexibla och attraktiva utbud och inte minst vårt fokus på hållbarhet. Framtiden ser mycket ljus ut i Norden, säger Emmelie Johansson, Marketing Manager North Europe på Air France KLM.

I byråupphandlingen var KLM ute efter en byrå som kan hantera deras hållbarhetsprofil samtidigt som de förstärker och förtydligar varumärket på nordisk nivå.

– Till slut var det en byrå som verkligen särskilde sig. M&C Saatchi visade på en kombination av strategisk höjd, kreativ kraft och engagemang som tilltalade oss. Det märks att de har erfarenhet av att arbeta med hållbarhet och komplexa branscher med behov av enkelhet och förnyelse på ett sätt som ger effekt. Vi ser mycket fram emot att få komma igång med samarbetet, fortsätter Emmelie Johansson.

Samarbetet inleds på en gång.

– KLM är ett fantastiskt varumärke med ett imponerande hållbarhetstänk, nätverk, och fokus på innovation, i en högt konkurrensutsatt kategori, vilket gör utmaningen än mer spännande. Vi är naturligtvis enormt glada för att bli valda och ser fram emot att skapa kommunikation som är nyskapande, modig och enkel. M&C Saatchi drivs av en uttalad ambition att förenkla. Det är alltid lättare att komplicera saker, men enkla idéer fastnar snabbare och stannar kvar längre i medvetandet. Det är kärnan i allt vi gör, såväl i strategiskt tänkande som kreativt utförande, och hur vi kommer att arbeta tillsammans med KLM, avslutar Bjarte Eide, vd på M&C Saatchi.



Dela sidan: