Dela sidan:

Varje år växer den svenska campingbranschen med omkring fem procent. Tidigare i år gick de två tidigare konkorrenterna Nordic Camping och First Camp ihop för att bilda det största campingbolaget i Skandinavien. Bolaget har omkring fem procent av den totala campingkartan.

Nu får designbyrån Kurppa Hosk uppdraget att utveckla Nordic Campings varumärkesportfölj och erbjudande.

– Själva grundkonceptet för en svensk campingupplevelse har förändrats relativt lite de senaste 40 åren, samtidigt har svenskars intressen för aktivitet, mat och upplevelser under semestern ändrats enormt. Vår ambition är att utveckla nya koncept, kring upplevelse och service, men inte minst att göra Skandinavien mer tillgängligt för fler genom lättare bokningar, säger Ingela Lundkvist, kommersiell chef på Nordic Camping.

– Kurppa Hosks business designerbjudande fortsätter växa. Det är väldigt roligt att se att fler och fler företag ser styrkan i kombinationen av design och strategi. Det ska bli väldigt spännande att få vara med och skapa nya campingupplevelser tillsammans med teamet på Nordic Camping, säger Martin Stenberg, affärschef på Kurppa Hosk.



Dela sidan: