Dela sidan:

Under 2018 såg influencerbyrån Cube en tillväxt på hela 50 procent, med en omsättning som landade på cirka 45 miljoner kronor. I april blev det även känt att bolaget köpt upp de två danska konkurrenterna SMAC Agency och Hippo Talent Management.

I samband med det har man gjort om sin egen kommunikationsplattform samt format om erbjudandet mot marknaden för att inta en position som "The Human Centric Agency". "Human Centric" syftar både till reklamen och dess värde för publiken samt till agenturverksamheten som kärnan i bolaget. 

Cube utökar nu sin organisation med fyra nya medarbetare för att möta efterfrågan på marknaden.

Johanna Östling får rollen som influencer manager och kommer senast från Presskontakterna.

Sofia Malmros ansluter som ny campaign manager och jobbade tidigare hos Perfect Day Media. 

Paulina Berntsson blir client manager och kommer senast från Schibstedt.

André Vial får också en roll som client manager. Han kommer senast från Nöjesguiden och har en bakgrund inom brand activations hos kunder som Carlsberg.



Dela sidan: