Dela sidan:

I höstas lanserade Omnicom Drum som nätverkets fjärde byrå i Sverige Sverige, en byrå som verkar i gränslandet mellan mediebyrå- och reklambyråvärlden främst inom content marketing.

Nu kliver Johanna Johansson kliver in i en roll som övergripande ansvarig för teamet och produktionen. S

Senast kommer hon från en tjänst som projektledare på kommunikationsavdelningen på Region Stockholm och innan dess Naturskyddsföreningen. . Hon har även tidigare arbetat på contentbyrån Spoon som digitalt ansvarig med kunder som PostNord, Axel Johnsson, Skanska, Samhall, SEB med många fler.

Max Blomberg tar rollen som community manager och kommer även att stötta som copywriter och native-skribent. Max är journalist i grunden och har sedan tidigare jobbat frilans som konsult åt oss inom Social Media och copy för flera kunders räkningar på olika plattformar.

Emil Thelander, managing director, säger i ett uttalande:

– Det här stärker oss, att få in Johanna med hennes bredd och erfarenhet för att se till att vi har det rätta processerna och förutsättningar för att leverera på plats känns toppen. Max kommer in och tar en väldigt viktig roll för oss som Community Manager, vi är långt fram när det kommer till att skapa och få rätt effekt i egna kanaler. Att se till att vi känner våra konsumenter, är relevanta och snabba när det väl gäller ligger i rollen och vårt erbjudande.



Dela sidan: