Dela sidan:

Wellibites grundades av apotekaren Sara Serray och har som affärsmodell att erbjuda en nyttigare typ av godis. För att få en tydligare profil på sina produkter inleder man nu ett fullservicesamarbete med byrån DNA Agency.

– Sara är ett energiknippe och en entreprenör ut i fingerspetsarna. Hon har på rekordkort tid lyckats få listning på alla större dagligvaruhandels- och apotekskedjor i Sverige. Vår roll blir att skapa struktur för både varumärket och kommunikationen samtidigt som vi ska ta fram kampanjer som driver försäljning. Vi samarbetar också med vår systerbyrå Habermax som bidrar med undersökningar och insikter, säger Joachim Larsson, copywriter & konceptutvecklare på DNA Agency.

I DNA Agencys uppdrag ingår alltifrån insiktsarbete till aktiveringar i sociala medier och i butikshyllan.

– Idén med Wellibites är att bryta den ökande fetmatrenden, framförallt bland barn. Därför bestämde jag mig för att skapa ett godis med bättre och mer nyttiga egenskaper, men utan att tumma på den goda smaken. Nu finns produkterna ute, och det är dags att växla upp. Gänget på DNA känns som helt rätt samarbetspartner, säger Sara Serray, VD och grundare av Wellibites.



Dela sidan: