Dela sidan:

Den nya logotypen är framtagen och designad av Kindreds egna kreativa team som har tagit utgångspunkt i dagens kundbeteenden och digitala kommunikationsplattformar. De  gröna cirklarna från den gamla logotypen återkommer i Unibets nya identitet som ett led i att bevara varumärkets unika arv efter devisen "Av spelare, För spelare".

Med den nya logotypen vill Unibet stå bättre rustade för dagens "mobile first"-miljö med hög läsbarhet på mindre digitala kommunikationsplattformar. Utmaningen för Kindreds kreativa team handlade om att modernisera den klassiska logotypen samtidigt som man ville värna Unibets historia och gamla logotyp för med sig.

– Det har varit väldigt viktigt för oss under hela processen att säkra det unika arv som varumärket Unibet för med sig. De kriterierna som vi satte upp för den kreativa processen tog fasta vid att vi skulle behålla den familjära tonen av varumärket men med en mer modern och uppdaterad känsla. Jag är väldigt nöjd med resultatet och tycker att vårt kreativa team har lyckats med att tillgodose de högt ställda förväntningarna, säger Elen Barber, chief marketing officer på Kindred Group i ett pressmeddelande.

– En av de stora skillnaderna med den nya logotypen är att vi nu ha en logotype som kan användas på alla marknader. Vi är övertygade om att denna förändring är ett steg i helt rätt riktning för det progressiva varumärke som Unibet är och vi är mycket förväntansfulla inför framtiden, avslutar Elen Barber.

Designen av logotypen föregicks av undersökningar, testande av olika versioner samt utvärdering av de idéer man kommit fram till hos olika målgrupper. Man har också försäkrat sig om att Unibets värderingar och egenskaper i devisen "Av spelare, För spelare" fortfarande är tydliga. Detta är andra gången Kindreds kreativa team fått uppdraget att uppdatera en existerande logotyp.

Ändringen av Unibets logotype genomförs på samtliga marknader senast den 17 juni.



Dela sidan: