Dela sidan:

På fredag drar damernas fotbolls-VM igång i Frankrike och flera varumärken har den senaste tiden aktiverat sina sponsorskap. Mest spridning har förmodligen Coca-Cola och deras statyer fått.

Nu är det dags för det svenska landslagets huvudsponsor Svenska Spel att köra igång sin kampanj. Kampanjen "Prata med landslaget" utgår från en kampanjsajt där fans kan registrera sina telefonnummer. Har de tur kommer någon av de svenska stjärnorna Kosovare Aslani, Olivia Scough, Caroline Seger och Stina Blackstenius att ringa upp.

– Vi vet att det är många som står bakom oss i sommar så det ska bli riktigt kul att prata med några av våra mest trogna fans, säger Kosovare Asllani.

Kampanjen är framtagen av Jung Relations.

– Det ska bli riktigt kul att prata med våra supportrar under VM. Efter en bra match ser jag fram emot skarpa matchanalyser. Vi får nog räkna med en hel del tips också, samtidigt som det kanske vore skönt att även prata om något helt annat än fotboll. Då tar jag gärna en schlagerälskare på tråden, skrattar Olivia Schough.



Dela sidan: