Dela sidan:

Sommaren 2017 blev Perfect Fools Oddsets nya reklambyrå. I samråd valde de att återinföra det gamla konceptet "Den som vet mest vinner mest", ett koncept som under våren tagits ut i film.

– På en hårt konkurrensutsatt marknad har vi med de här filmerna hittat ett sätt att skapa värde i form av underhållning för våra tittare och ett koncept som kan leva länge. Liking hos målgruppen har i våra mätningar varit all-time high, säger Eva Evesjö varumärkesansvarig Oddset på Svenska Spel Sport & Casino.

Konceptet har i mångt och mycket gått ut på att ge svar på eviga frågor inom idrottens värld. I kampanjen som lanseras ikväll har man ställt sig frågan om vad som är starkast – landslagsmittfältaren Kristoffer Olsons högerfot eller boxaren Sven Formlings högerkrok. Den skämtsamma tävlingen avgörs genom ett klassiskt arkadspel.

– Sportreferenserna vi byggt in i filmerna är bara ett av sätten vi knyter målgruppen närmare. Vi är alla trötta på spelreklam och vi tycker att vi har ett manér där vi kan hoppa mellan olika uttryck och berättarsätt, utan att förlora avsändartydlighet. Varje film berättar sin egen historia och ger tittaren en känsla av att faktiskt veta lite mer nu, säger Daniel Lunde, art director på Perfect Fools.

Arbetsgrupp:
Eva Evesjö, varumärkesansvarig Oddset, Svenska Spel Sport & Casino
Klas Lusth, Creative Director, Perfect Fools
Daniel Lunde, Art Director, Perfect Fools
Carl Larsson, Art Director, Perfect Fools
Eric Karlshammar, Client Lead, Perfect Fools
Carl Bergling, Producer, Perfect Fools
Marc Scherlin, Designer, Perfect Fools
Diktator, Produktionsbolag
Gustav Stegfors, Regissör
Per Welén, Exekutiv Producent
Ebba von Zweigbergk, Producent
Frost Studios, VFX / Online



Dela sidan: