Dela sidan:

Doves nya kampanj, som är framtagen av Goodstuph sätter fokus på hudproblem där fyra olika kvinnor som lider av exem beskriver sin resa och hur de handskas med hudproblem i vardagen. Kampanjen i Singapore är det senaste exemplet på hur varumärket vill utmana normer och stereotyper inom skönhet, där "Dove Real Beuaty Sketches" från 2013 är den kampanj som lämnat starkast avtryck. 

Unilever-ägda Dove hoppas att kampanjen kan komma åt det stigma som omger hudproblem och hoppas att de drabbade ska inspireras att leva sina liv utan att känna sig dömda. Men kampanjen syftar också till att utmana de fördomar som finns på marknaden i Singapore.

– Det finns många känslor bakom år av kamp som kräver styrka för att komma till rätta med. Vi hoppas att genom de berättelser som Germaine, Beatrice, Rachel och Zoe har graciöst delat med sig av, kan Dove inspirera fler hudlidare att göra lugn med deras hud, säger Shermaine Chen, marknadschef för Unilver i Singapore.

Kampanjen kommer att gå upp på biografer, utomhustavlor och på sociala medier i Singapore.



Dela sidan: