Dela sidan:

Hannes Kerstell kom till Prime i september 1999, året efter att byrån grundades. Han har varit kundansvarig, strateg och mediechef i takt med att kommunikationsbyrån har växt till en av Sveriges största. Han har prisats på Guldägget, Cannes Lions, Sabre Awards, One Show, European Excellence, Spin med flera och suttit i Berghs Advisory Board. 

Nu startar han Carve tillsammans med strategen Hanna Fallenius som varit,chef för corp-gruppen på Prime samt partner och Peter Lindgren kreativ chef, delägare och partner på Prime.

Enligt grundartrion anger namnet Carve att utgår från den stora bilden, omvärlden och i de resultat som ska uppnås för att sedan mejsla ut och hitta problemets kärna.

– Om man nu ska klassificera oss så är vi väl en sorts hybridbyrå där vi med kreativ kraft skapar lösningar som bidrar till affärsresultat. Vi vill jobba nära våra kunder, vi vill bygga upp ett nätverk av människor som vi jobbar med och vi vill bygga in utbildningsmoduler för våra kunder i samband med att vi löser projekten, säger Hannes Kerstell till Dagens Opinion.



Dela sidan: