Dela sidan:

2017 tog Simon Lublin examen från Berghs School of Communications copywriterlinje. Direkt efter examen fick han jobb på Åkestam Holst där han bland annat jobbade med kunder som Reportrar utan gränser och Norrlands Guld. För den förstnämnda var han med och tog fram kampanjen "Billbords beyond borders". Kampanjen har det senaste året varit en av landets mest prisade.

I vintras lämnade han Åkestam Holst för att testa lyckan hos Forsman & Bodenfors. Nu, bara sex månader senare, återvänder han till Åkestam.

– Åkestam Holst är en unik arbetsplats på många sätt, både när det kommer till de jobb man gör och byråns kultur. Jag ser fram emot att återigen få jobba med Sveriges skickligaste och finaste kollegor och att göra bra jobb för byråns kunder, säger Simon Lublin.

Sedan Simon Lublin lämnade Åkestam Holst har dock byråns creative director Magnus Jakobsson valt att gå vidare.

– När en kollega bestämmer sig för att det är dags att ta sig an nya utmaningar, så brukar vi säga att dörren alltid står öppen hos oss. Att Simon valde att "komma hem" är vi otroligt glada över. Han är inte bara en briljant kreatör utan även en allmänt härlig människa som bidrar till vår unika kultur, säger Jessica Morales, byråchef på Åkestam Holst.



Dela sidan: