Dela sidan:

Juni månad är i en internationell kontext dedikerad Pride. Här försöker varumärken, med olika grad av relevans och äkthet, visa på öppenhet, inkludering och acceptans och få sin plats i solen. Ett varumärke som är sprunget ur rörelsen är Gay Beer som grundades så sent som i december 2018. I bolagets första reklamfilm någonsin slår man an den känslan av att njutar av saker tillsammans, som många kan relatera till. 

Hantverksölen som bryggs i New Yorks utkanter är en lättdrucken ljus lager som enligt grundarna ska spegla arvet från HBTQ-rörelsen med öppenhet, inkludering, men också unikitet. Reklamfilmen är framtagen av Brooklyn-baserade Quirk Creative och skildrar rollerna i ett heterosexuellt parhållande med traditionella könsroller. 

En muskulös man kommer hem efter träningen och slår ner sig i soffan framför tv:n med uppmaningen "Älskling, matchen börjar, kan inte du hämta en öl?"När ölen kommer leveras den av hans pojkvän. Taglinen parafraserar på Lady Gaga – "Brewed this way"

I ett uttalande till The Drum säger byrån att kampanjens budskap är att liftets njutningsfulla stunder inte bara är till för en grupp i samhället.



Dela sidan: