Dela sidan:

I veckorna har nog en och annan konsument uppmärksammat att Järna Mejeri bytt ut sina mjölk, grädd, och smörförpackningar med avskalad design som togs fram av Priority Group till betydligt mer färggranna förpackningar. 

Det ekologiska mejeriet i södra Stockholm anlitade den svenska designgurun Hans Brindfors för att genomföra förändringen.

– Ekologisk mjölk från gräsätande kor är det som växer snabbast i USA.Det visade sig att Järna Mejeris mjölk hade samma argument men inte använde sig av det. Jag byggde hela designen utifrån det argumentet, säger Hans Brindfors till Resumé och fortsätter: 

– Därutöver gjorde jag ett starkare grafiskt uttryck som syntes bättre i mejeriavdelningen. Och att den skilde dom olika sorterna från varandra och lämnde helt den tidigare bleka designen.

Den kommersiellt drivna designen ska hjälpa Järna Mejeri att kommunicera ut sina mervärden till slutkonsument. 



Dela sidan: