Dela sidan:

– Sparmååål-triggern under förra årets VM blev en succé som hjälpte våra användare att spara sammanlagt 41,3 miljoner till sina drömmar. Självklart är den tillbaka även i år. Att vi skapat ett positivt alternativ till betting och en efterfrågan på att spara istället för att betta på sport är helt underbart säger Joakim Jörlander, marknadschef på Dreams i ett pressmeddelande.

Dreams lanserade triggern inledningsvis som ett svar mot spelbolagens aggressiva marknadsföring inför förra årets VM i Ryssland då tusentals svenskar aktiverade  triggern och kunde se hur varje mål tog dem närmare sina sparmål. Nytt för 2019 är att även norrmännen kan spara på landslagets matcher, då efterfrågan på en trigger varit stor även där. 

Dreams lansering förra året och positionering mot spelreklamen kommer i en tid där debatten om konsekvensen för spelande har hamnat högre upp på agendan efter omregleringen av spelmarknaden som trädde i kraft vid årsskiftet. 

Under 2018 lade spelbolagen över 7,4 miljarder på marknadsföring och branschen omsatte drygt 23 miljarder kronor efter utbetalda vinster, inräknat både den reglerade och oreglerade marknaden.

– Det är pengar som människor förlorat. Vi kan inte stå tysta och se på när spelbolagen skor sig när vi vet att det är pengar som de flesta egentligen behöver spara, säger Joakim Jörlander.



Dela sidan: