Dela sidan:

All Ears, tidigare Signal Signal, grundades 2016 av Tor Rauden Källstigen och Håkan Waara. Företaget erbjuder en mediebevakningstjänst där kunderna kan söka på och analysera vad som sagt om deras företag i exempelvis radio, podcasts, Youtube eller TV. På kundlistan finns bland annat Svenska Spel, Systembolaget, SJ, Toyota och Max Hamburgare.

2017 berättade bolaget att man hade som ambition att växa internationellt, varpå man tog in 4,3 miljoner kronor i riskkapital. Nu har man fått in sin första kund på den amerikanska marknaden, en icke namngiven pr-byrå som enligt All Ears är en av världens största. 

Samtidigt närmar man sig slutet på sin andra investeringsrunda där bland andra den profilerade techinvesteraren Ted Nelson gått in. Bland de tidigare delägarna i bolaget finns techinvesterarna Simon Josefsson, Maths Olsson, det tidigare NHL-proffset Mattias Weinhandl och Soläng Invest.

– Att bryta ny mark kräver ledande spetskompetens från de allra bästa inom varje skrå. Därför är vi stolta att backas av internationellt erkänd expertis inom SaaS, artificiell intelligens och aggressiv bolagsexpansion, säger Tor Rauden Källstigen, VD och medgrundare av All Ears, i ett pressmeddelande.

– Sverige är en fantastisk testmarknad för All Ears, men våra drömmar är globala. En så här prominent kund i USA validerar att All Ears står längst fram i ledet, även med internationella mått, säger Håkan Waara, CTO och medgrundare av All Ears i ett pressmeddelande.



Dela sidan: