Dela sidan:

2019 har varit ett händelserikt år för Identity Works. För ett par månader sedan skruvade man på sitt business design-område där man riktat in sig ytterligare på kundupplevelser för att på så sätt närma sig kundernas affär.

Nu startar man upp en ny byrå, den digitala kommunikationsbyrån IW Edition. Erbjudandet kommer i huvudsak fokusera på strategiska tjänster där utgångspunkten ligger på kundens egna kanaler. Man kommer även erbjuda utveckling, produktion och distribution av kreativa kampanjer.

– Den digitala utvecklingen har minskat avståndet mellan varumärkesstrategi, design och kommunikation, säger Identity Works VD Bjarne Otterdahl. Med IW Edition i familjen, som har ett renodlat fokus på digital kommunikation, kan vi bättre möta de löpande behov vi ser hos våra kunder.

Identity Works omsatte 2017 58 miljoner kronor och jobbar med kunder som Arla, Kry, Holmen och Volvo. IW Edition kommer att jobba en del med moderbolagets kunder men även ha sina egna.

– Varumärken har en ständigt pågående dialog med sina kunder i digitala medier och för att hantera det på bästa sätt krävs en mix av kreativ in-house-kompetens och ett nära byråsamarbete, säger den digitala strategen David Leeb, medgrundare och VD för IW Edition. Att fungera som ett tillgängligt komplement till våra kunders interna kompetenser är vår ambition.



Dela sidan: