Dela sidan:

Igår onsdag var det dags för invigningen av Järvaveckan som arrangeras för tredje året i rad av The Global Village. För att väcka intresse och locka besökare har Järvaveckan tillsammans med Prime och Clear Channel lanserat en stor kommunikationskampanj med räckvidd på 1,5 miljoner stockholmare.

Budskapet "Vem bryr sig?" är framtagen av Prime med målet att positionera Järvaveckan som Sveriges viktigaste mötesplats för samhällsengagerade människor, företag och organisationer. Kampanjen syns på kulturtavlor i innerstaden, på stortavlor i Järvaområdet och i Clear Channels digitala nätverk på några av Stockholms mest besökta platser och inom kollektivtrafiken. Innehållet anpassas dagligen så att stockholmare möts av aktuell information om vad som händer på Spånga IP.

LÄS MER: "Ahmed Abdirahman: 'Jag blev svensk när jag kom till USA'"

Invigningsdagen besöktes av 6 400 besökare, vilket är nytt rekord. Målet är att locka över 40 000 personer. 

– Järvaveckan handlar inte bara om förorten. Det här är en vecka för alla som bor i Stockholm att mötas och forma Sveriges framtid tillsammans. Därför är det viktigt att nå ut brett. Människor i innerstaden ska också känna sig välkomna och vilja besöka Spånga IP – det ligger trots allt bara 15 minuter från T-Centralen, säger Ahmed Abdirahman, grundare av Global Village, i ett pressmeddelande. 



Dela sidan: