Dela sidan:

I en tid med ökad e-handel där konsumenterna i Sverige och Norden ligger långt framme i utvecklingen av nya köpvanor ställs ökade krav på optimerad varuleverans. Budbee vill skapa en tjänst som ger konsumenten mer makt med leverans direkt till dörren, på tider som kunden kan anpassa, försändelsen kan sedan följas i realtid.

Budbee lanserades 2016. Är etablerade i Sverige, Danmark och Finland och har fått in 50 miljoner i investerarstöd från H&M och Kinnevik. Med pengarna satsar bolaget på att expandera i Europa. Folktäta Nederländerna är första anhalt. Målet är att uppnå en marknadsledande position på samtliga nya marknader. Efter att Budbee träffat flera byråer bjöds We are More in för att pitcha på uppdraget. Byrån gjorde en analys av varumärket Budbee, bolagets värderingar och givetvis de e-handlande kundernas önskemål och förväntningar.

I insiktsarbetet identifierade byrån att medan gammelkonkurrenterna bara ser paket fokuserar Budbee på upplevelsen, hur man som kund faktiskt tycker att det funkar. We are More varumärkesvision blev därför "because life is more important".

– Vi är i en spännande fas där det är avgörande framåt att utveckla vår kommunikation och bygga varumärke. We are More är skickliga och effektiva, och vi är glada att de nu är med oss på vår resa, säger Felicia Olofsson, marketing manager på Budbee



Dela sidan: