Dela sidan:

Efter tidigare kampanjer med ett större fokus på sommaren har Destination Gotland nu valt att göra en positionsförflyttning. I samband med att Destination Gotland går in i sin tjugoandra säsong vill de hitta en ny strategi och plattform för att utveckla varumärket och förlänga turistsäsongen på Gotland.

Uppdraget att utveckla Destinations Gotland varumärke och kommunikation har efter en omfattande pitchprocess gått till B-Reel. B-Reels lösning handlar i stora drag om att genom löpande kommunikation över året visa upp Gotland på autentiska och oväntade sätt.

– Vår fantastiska ö erbjuder så många möjligheter och variationer, och det har B-Reel lyckats fånga i ett systematiskt och kreativt sätt att förhålla sig till vår utmaning att öka besökarantalet utanför sommarmånaderna, säger Adam Jacobsson, försäljnings- och marknadschef på Destination Gotland, i ett pressmeddelande. 

Samarbetet påbörjas direkt men resultatet kommer att synas först till våren 2020.

– Vi tror att Gotlands dragningskraft bor i de små detaljerna snarare än i den breda schablonbilden. Det vill vi ta vara på genom att lyfta en mångfald av autentiska upplevelser som breddar bilden av alla möjligheter som vår magiska plats i Östersjön erbjuder, kommenterar Ida Colliander, kreatör på B-Reel.



Dela sidan: