Dela sidan:

Kommunikationen är Garbergs första kampanj under konceptet "Årets Sommarplågor", där tidigare klagomål från SL:s sociala kanaler för att avdramatisera och samtidigt informera om årets trafikpåverkande arbeten.

– Vi ville hitta ett avväpnande koncept för att förklara varför vi stänger av och hur vi förbättrar kollektivtrafiken i Stockholm för hundratusentals resenärer. En nödvändig sommarplåga idag så att vi tillsammans får det bättre imorgon, säger Thomas Hansen, marknadschef på SL i en kommentar.



– SL:s sociala medier är fyllda med konstruktiv och mindre konstruktiv kritik och vi tyckte att det kändes kul att lyfta de senare i kontrast till att det kommer något mer att klaga på. Meme:n från Det sjunde inseglet är vår givna favorit och att den ser dagens ljus kan vi tacka vår eminenta produktionsledare Ewa för som ringt Stiftelsen Ingmar Bergman både en och två gånger, säger Lina Bergman och John Lundquist Coey, kreatörer på Garbergs.

Kampanjen går upp under vecka 25 och kommer bland annat synas på annonsytor i
kollektivtrafiken och i digitala kanaler.

Arbetsgrupp:
SL
Thomas Hansen, Marknadschef
Linda Davidson, Gruppchef Projektkommunikation
Karolina Wichman, Projektkommunikatör
Johanna Lindström, Projektkommunikatör

Garbergs
Mehrnaz Benje, Projektledare
Ewa Staël von Holstein, Produktionsledare
Rebecca Lundin, Planner
John Lundquist Coey, Art Director
Lina Bergman, Copywriter
Rasmus Asp, Formgivare
Emad Kurdie, Najeb Albakar, Danielle Miltenberger, Motion Design
Fotograf
Anders Thessing



Dela sidan: