Dela sidan:

Not Big Macs har redan gjort succé i Resumés egen reklamtävling Månadens Kampanj, där man kammat hem första priset i Alternativa media/innovation och placerat sig på en andraplats i PR.

Vad går då kampanjen ut på?

Burger King passade på att slå mynt av det faktum att McDonald's förlorade mot den irländska hamburgerkedjan Supermac's i den europeiska varumärkesdomstolen.

Resultatet blev en produktserie kallad Not Big Macs, som syntes på menytavlor hos fyra restauranger i Stockholm. På dem framgick det att produkterna var allt annat än Big Mac, bland annat för att Burger King flame-grillar sina burgare. Burgarna fick namn som:

"Big Mac-ish but flame-grilled of course"
"Like a Big Mac but actually big"
"The burger Big Mac wished it was"
"Kind of like a Big Mac but juicier and tastier"
"Anything but a Bic Mac"

Om Ingo belönas med lejon för kampanjen återstår att se på måndag kväll, då prisutdelningen för utomhus äger rum i Cannes.



Dela sidan: