Dela sidan:

Lars Axelsson kom till Telia i 2015 i rollen som markandsdirektör för den svenska markanden. Inför 2018 bytte han position med Anne Gro Gulla  och fick titeln Head of Brand för Telia Company. I rollen har Lars Axelsson bland annat tagit fram en ny varumärkesstrategi för Telia. 

– Lars bidrag har varit nyckeln i lanseringen av vår varumärkesstrategi. Vi går nu in i en ny fas i varumärkets implementeringen och med det söker sig Lars till nya utmaningar utanför Telia. Jag vill tacka Lars för hans arbete, säger Cecilia Lundin SVP, Head of People & Brand i ett pressmeddelande.

Från och med den första juli kommer Susann Johnsson att bli ny varumärkesansvarig på Telia Company. Hon kommer att kombinera rollen med sitt nuvarande jobb som ansvarig för insikt och prognos.

– De här fyra åren har varit de mest spännande tiden i min karriär med förändringarna inom branschen, transformationen från traditionell telekom till att hitta nya anledningar att välja oss en hub i människors digitala liv. Det kräver hårda beslut. Och vi kommer fortsätta att ta dem, kommenterar Lars Axelsson.  


Lars Axelsson har tidigare bland annat varit vd för designbyrån Brand Union. vd på Lowe Brindfors, kundansvarig projektledare på DDB Stockholm och konsult på Kreab. 

Resumé söker Lars Axelsson för en kommentar.


Mer info kommer



Dela sidan: