Dela sidan:

Som en del i samarbetet med Synsam har Delta Projects tillsammans med Bisnode utvecklat produkten – Digital Custom Audience Product som har använts i den första gemensamma satsningen med start mars 2019. 

– Vi tittar hela tiden på hur vi kan effektivisera och förbättra vår kommunikation och marknadsföring där fokus ligger på digitalisering. Genom vårt långsiktiga samarbete med Delta Projects tar vi nästa steg i den här resan och med deras nya produkt kan vi på ett helt nytt sätt rikta oss till en specifik målgrupp, vilket har visat sig ge mycket positiva resultat, säger Michael Grimborg, marknadschef på Synsam i en kommentar.

Den nya produkten Digital Custom Audience Product bygger på en scoringmodell som rankar målgrupper efter satta kriterier och ger annonsören möjlighet att annonsera mot en målgrupp baserat på deras egna kunddata.

Genom att analysera data från till exempel annonsörens bästa kundgrupp, kan Bisnode skapa målgruppssegment på validerad offlinedata och segmenten kan därefter nås online genom ett unikt samarbete mellan Bisnode och Delta Projects.

Produkten lämpar sig väl för företag av alla storlekar och Delta Projects ser stor utvecklingspotential i produkten som nu sjösatts tillsammans med Synsam under våren.

– Intresset för programmatiska annonsköp ökar konstant och vi är mycket glada över vårt långsiktiga samarbete med Synsam där vi med vår expertis och våra lösningar inom digital annonsering kan hjälpa dem att vässa sin marknadsföring ytterligare. Dessutom är det glädjande att vår nya produkt Digital Custom Audience Product har fungerat väl under vår första satsning med Synsam under våren, en produkt som vi tror det finns en stor marknad för, säger Max Hamberg, Commercial Director på Delta Projects.



Dela sidan: