Dela sidan:

Saatchi & Saatchis film för Com Hem, "Above & Beyond", där en pojke flyger i öknen och sedan upp i rymden, var nominerad två gånger i Film Craft.

Abby Priests "The lost typography of Bauhaus" för Adobe, Accenture Interactives omvända röstassistent "Memory Lane" för Stockholm Exergi och Ingos dubbla Guldäggsvinnare "Craft a Western Whopper" för Burger King hade alla en nominering. Detta i kategorierna Digital Craft, Industry Craft och Entertainment.

Men inga nomineringar omvandlades till lejon.

Så här långt i tävlingen ser det inte ut som att Cannes Lions 2019 kommer att gå till historien för Sveriges räkning. Med bara två lejon – ett silver och ett brons – ligger vi långtifrån rekordåret 2016, då Sverige totalt sett belönades med inte mindre än 54 lejon.

Hittills har svenska byråer 15 nomineringar som väntar på utfall. Hur det går för de bidragen återstår att se i veckan.

BYRÅTOPPEN HITTILLS:
Ingo: 1 silver, 1 brons



Dela sidan: