Dela sidan:

Efter en omfattande pitchprocess med flertalet byråer inblandade står det nu klart att BCW Stockholm (Burson Cohn & Wolfe) är Trygg-Hansas nya PR-byrå̊. Kommunikationsuppdraget inleds bland annat med en omfattande kampanj kring den ikoniska livbojen som fyller 65 år.

Det innebär att Prime tappar Trygg-Hansa, ett samarbete som inleddes redan 2011. Prime har gjort ett flertal uppmärksammade projekt kring livbojen, bland annat "Alkobojen" och "Don't Drink and Dive". 

Uppdraget som huvudbyrå ligger kvar hos Perfect Fools. 

– Vår utgångspunkt när vi valde PR-byrå var att hitta en partner med både strategisk och kreativ höjd som samtidigt kan leverera i det löpande PR-arbetet. BCW har i processen visat att de har en bred kompetens inom allt ifrån strategi och insikt till kampanjer och medierelationer. Nu har vi varit igång och arbetat en tid och det ska bli jättespännande att göra vårt 65-årsjubileum av livbojen tillsammans, säger Hanna Axelsson, kommunikationschef på Trygg-Hansa, i ett pressmeddelande. 

Trygg-Hansa arbetar just nu fram ett nytt kommunikationskoncept och en del av BCW:s arbete kommer därför att fokusera på nästa steg samt implementering av konceptet. Störst fokus kommer dock ligga på försäkringsbolagets dagliga kommunikativa insatser och ett antal större kommunikationskampanjer som kommer att rullas ut under 2019, bland annat kring vattensäkerhet och den ikoniska livbojen som fyller 65 år. 

Marta Karlqvist, vd på BCW Group Nordics, kommenterar:

– Vi är sparsamma med vilka pitcher vi ger oss in i men när möjligheten att få jobba med Trygg-Hansa dök upp kastade vi oss över den. De har en bredd i sin affär som passar oss som handen i handsken. Vi ser fram emot att få bidra till deras modiga och redan prisvinnande kommunikation. 



Dela sidan: