Dela sidan:

Enligt Norrlands Guld själva så har kampanjen gjort att trafiken till tjänsten och avtalstecknande överträffat alla förväntningar. Förutom de 12 000 ölavtalen har 75 000 besökt tjänsten.

På sajten ölavtalet.se kan besökare skapa ett avtalsförslag där tid, plats och besökare specificeras – och sedan signera med e-legitimation för att göra sammankomsten juridiskt bindande.

– Ölavtalet har tagit verkligen skruv och det verkar slå an något hos folk på riktigt, det här med att ses VS att inte ses. Det faktum att kampanjen lyfts i senaste avsnittet av Juristpodden är också check på ett personligt lifegoal, förstås, säger Daniel Vaccino, Copywriter på Åkestam Holst NoA till Resumé. 

Kampanjen är en del av reklamkonceptet "När du vill vara tillsammans för en stund" och rullar för närvarande i TV, Utomhus, Digitalt och med annonser i kvälls-och-dagspress.



Dela sidan: