Dela sidan:

Aller Media-ägda OTW, idag en av Nordens ledande contentbyråer, har en framgångsrik tid bakom sig med bland annat vinst i content-vm Content Marketing Awards och storslam i Swedish Content Awards både 2018 och nu under våren 2019.

LÄS MER: "Dominans för OTW i de senaste årens Swedish Content Awards"

Bokslutet för det brutna räkenskapsåret 2017/2018 visar att OTW:s omsättning landade på 148,5 miljoner kronor, en ökning från 133 miljoner året dessförinnan. Rörelseresultatet (EBIT) minskade med runt 2 miljoner kronor och uppgick till cirka 14 miljoner kronor. Byråinäkten landade på cirka 89 miljoner kronor.

Under perioden tillkom kunder såsom Hjärtebarnsfonden och Granit. Samtidigt tappade OTW prestigeuppdraget för ICA:s kundtidning Buffé, som istället gick till Studio Bon. Det innebar att byrån tvingades säga upp fem personer. 

Tidigare vd Anders Rask lämnade OTW i februari 2018 men stannade kvar inom Aller Media med det strategiska ansvaret för att utveckla koncernens byrånätverk inom content i Norden. Ny vd för OTW blev Marcus Wikner. Dessutom rekryterades Emma Broms, tidigare på FamiljenPangea, som ny byråchef. 

Under året bytte dessutom den danska systerbyrån Datagraf namn till OTW, vilket innebar att OTW blev en av Nordens största byråer med 175 medarbetare.

Resumé har sökt Marcus Wikner för en kommentar kring resultatet. 

 



Dela sidan: