Dela sidan:

Så sent som för två veckor sedan lanserade Garbergs en kampanj för SL med allmänhetens kritik mot lokaltrafikbolaget i ett försök att föregå den kritik som de vet kommer att uppstå i samband med att delar av kollektivtrafiken är nedstängd under sommarmånaderna. 

Nu kommer alltså en kampanj från Ehrenstråhle som tar inspiration i resebranschens sätt att kommunicera något som man bygger vidare på i sin nya kampanj. Den här gången har byrån tagit utgångsåunkt i ett "nytt" visuellt grepp och färger som känns igen från flera aktörer inom resebranschen.






– Stockholmsregionen är perfekt för hemester och en fråga man kan ställa sig är: Behöver jag verkligen resa utomlands för att uppleva allt jag vill i sommar?, säger Thomas Hansen, marknadschef på SL i en kommentar.

Under uppmaningen "Res kort i sommar" lyfter kampanjen SL:s alla destinationer i Stockholm.

– Det finns verkligen något för alla bland våra 8 000 resmål och givet det rådande världsläget hoppas vi att fler väljer ett hållbart sätt att resa i sommar, säger Thomas Hansen.

Kampanjen kommer synas i print, banners, sociala kanaler och utomhus under hela sommaren.

– Tajmingen för den här kampanjen känns helt rätt med den diskussion om miljö och ansvar som råder just nu. Förhoppningsvis kan den locka fram både garv och eftertanke bland stockholmarna, säger Jakob Elmgren, art director på Ehrenstråhle.

Arbetsgrupp, Ehrenstråhle:

Anna Lennström, projektledare

Åsa von Yxkull, produktionsledare

Jakob Elmgren, AD

Oskar Ferm, AD

Joakim Estemar, copywriter

Markus Bjurman, CD

Johan Nerman, PR

Maria Ströman, planner

Lars Carlsson, formgivare

Sofia Rönnqvist, motion

Beställare, SL:

Thomas Hansen

Birgitta Bräysy



Dela sidan: