Dela sidan:

Varje år tycks ett specifikt tema dominera programpunkterna i Almedalen. I samband med det amerikanska presidentvalet 2016 fick fake news-debatten stort utrymme medan integrationen stod i centrum 2015.

Efter ett år med alarmerande klimatrapporter och Greta Thunberg råder det ingen tvekan om att hållbarhet är temat för årets Almedalsvecka. Redan förra året var det 608 programpunkter på temat. Frågan är vem som lyckas stå ut i mängden.

För att reda ut det kommer pr-byrån Juno tillsammans med communityt Klimatklubben i år att utse "Hållbarast i Almedalen". Priset går till den aktivitet som bäst skänker nya perspektiv till hållbarhetsfrågan och till de som lyckas kommunicera det på ett smart, nytt och tankeväckande vis.

– Klimatglasögonen är Almedalens viktigaste accessoar. Nu gäller det att ställa in skärpan på dessa trendiga shades, och vi vill givetvis hylla de som står först i ledet och gör det smartast, säger Emma Sundh, influencer och medgrundare av Klimatklubben.

Under Almedalsveckan kommer man att samla in nomineringar på sin kampanjsajt.

Hållbarast i Almedalen är på sätt och vis en hommage till priset Hetast i Almedalen som pr-byrån Westander delade ut under flera år. “Hållbarast” är ju som alla vet det nya “hetast”, säger Désirée Maurd, medgrundare av Juno Public Relations.



Dela sidan: