Dela sidan:

I höstas valde Bodil Sidén, dåvarande kommunikationschef på Uber i Norden, att lämna sin post för att gå vidare till Bellbird. I hennes ställe har Monika Werthén klivit in. Nu offentliggör hon sitt första drag – anlitandet av House of Radon för Ubers digitala närvaro.

– Vi skapar en plattform för att förändra hur människor, mat och saker rör sig genom städer, och i det är vi närvarande i användarnas vardag. Då spelar våra egna kanaler en viktig roll – för att förmedla vår vision och sätta ett ansikte på människorna bakom Uber-communityt. Med snabbrörlighet och en unik in-house kompetens är Radon precis rätt partner för att nå dit. Deras digitala DNA och hunger att alltid utforska nya vägar går helt i linje med våra behov, säger Oscar Samuelsson, Nordics Marketing Manager på Uber.

– Uber är ett extremt spännande och disruptivt varumärke som inte bara utmanar sin egen bransch utan också samhället i stort. I allt från hur städer är uppbyggda och hur vi skapar säkrare lokalsamhällen till att stå upp för mångfald och inkludering. Helt enkelt nya möjligheter för alla olika typer av människor, på sätt som inte existerade förr. Att utifrån de förutsättningarna ge en lokal röst till ett av världens största globala communities är en drömuppgift, säger Sofia Kocken, VD på House of Radon.



Dela sidan: