Dela sidan:

Pierre Kalmenstam kommer senast från egen verksamhet och har en bakgrund som strateg/ledare på olika konsultbyråer såsom Starcom 1.1.3, HägerFredlund, Smicker och Human Behavior Communication.

Nu rekryteras han till Friends & Insights som senior strateg, och kompletterar därmed byråns erbjudande inom CRM-strategi, ledarskap och agila arbetssätt.

– Vi ser ett allt större behov hos våra uppdragsgivare att se över och utveckla arbetssätt och organisationsstruktur. En viktig katalysator till utvecklingen är de nya möjligheterna som skapas i den datadrivna marknadsföringen och inom Marketing Automation. En kunduppelvse gör att företag måste gå från att arbeta i silos för att i stället skapa nya tvärfunktionella team och möta kunderna på nya sätt, säger Mårten Tilosius, vd på Friends & Insights, i ett pressmeddelande. 

Pierre Kalmenstam:

– Kunddata är på många sätt det nya guldet. Trots det är det fortfarande många företag som inte använder den stora konkurrensfördel som de sitter på, kopplat till deras kunders behov och beteende. Vi hjälper företag att ta till vara på affärspotentialen men också att skapa en bättre kundupplevelse och att gå mot att bli mer kundcentrisk.

I dagarna börjar också Anna Thyrén som kampanjanalytiker/Marketing Automation Specialist.



Dela sidan: