Dela sidan:

Tele2 är en av de aktörer som tidigt var ute och satsade på en stor inhouse-avdelning. I samband med sammanslagningen med Com Hem har det dock skett en rad förändringar på marknadssidan. Dels har tidigare marknadschefen Åse Holmberg valt att gå vidare varpå Jonas Lundquist tagit över som marknadsdirektör. Vid sidan av Holmberg har en rad andra chefer, främst från Tele2:s ursprungliga organisation, valt att gå vidare i karriären.

Nu kommer nästa i raden. Den här gången är det Cecilia Steenberg Forsberg, head of brand experience & creative hub, som väljer att lämna. På H&M får hon rollen som global head of agency, en roll där hon kommer att leda H&M:s 240 man starka inhousebyrå. Hon kommer rapportera direkt till nytillsatta globala marknadschefen Sara Spännar.

– Jag hade alla planer på att vara kvar i Tele2 då jag är stolt över den resa vi gjort och alla begåvade människor som finns i organisationen. Men när H&M hörde av sig och jag fick mer information om deras planer och det stora spännande teamet globalt var det ett unikt läge och en allfför rolig roll att tacka nej till. Timingen är på sätt och vis bra, det finns en solid grund på Tele2 nu för kreativitet och samarbete kors-funktionellt som andra kan ta vid och utveckla vidare på ett fint sätt, skriver Cecilia Steenberg Forsberg i ett mejl till Resumé.

Tidigare i karriären har Cecilia Steenberg Forsberg jobbat på både McCann och CP+B.



Dela sidan: