Dela sidan:

Vem är bäst på att skapa värde med design? Svaret får du med Resumés nya mätning Designindex.

Fyra gånger per år bjuds designers och byråer in att testa sina arbeten mot paneler som ger omdöme om likeability, betalningsvilja och köpintention före och efter den nya designen. Panelen utgörs av 1000 personer av ett riksgenomsnitt och undersökningen – som görs av marknadsanalysföretaget Bilendi – är statistiskt säkerhetsställd. 

Vinnarna, den design som ökat mest, kommer att lyftas fram i Resumés olika kanaler. Designindex är framtaget med hjälp av varumärkes- och designgruppen i Komm.

Första omgången av Designindex presenterades i maj 2019. Vinnare i kategorin identitetsdesign blev Vete-Katten och The Studio, medan Nick's och Bold tog hem segern i förpackningsdesign. Läs mer här och här.

Deadline för inskick av bidrag är imorgon fredag den 6 september 2019. Det här behöver du skicka in när du deltar i Designindex:

1. Bilder som visar designen före och efter omgörningen. Säkerställ att dessa bilder, till sitt format, är så lika som möjligt med avseende på: Antal bilder, antal enheter, typ av enheter och layout. Bilderna bör helst vara i .png-format på transparent bakgrund. Formatet på bilderna bör vara 1920x1080 och upplösningen 300 dpi.

Exempel förpackningar 

Exempel identiteter:

2. Skicka ditt bidrag med e-post till m.lilius(at)bilendi.com senast den 6 september 2019. Glöm inte att ange: Era kontaktuppgifter (namn, e-post och telefonnummer), företagets organisationsnummer och till vem fakturan ska skickas, samt bidragets namn.

För varje bidrag faktureras 1950 kronor i anmälningsbidrag, detta för att täcka en del av kostnaderna för Designindex-undersökningen.



Dela sidan: