Dela sidan:

Ehrenstråhle har under senaste tiden gått från att ha varit en Stockholmsbaserad B2B-byrå, till att bli ett fullservicenätverk med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Nu kliver Erik Årnell in som vd för bolaget för att accelerera denna resa.

Erik Årnell kommer närmast från Klarna, där han ansvarat för global marknadsföringsstrategi. Bakom sig har han många år hos Dentsu Aegis i London där han bland annat arbetat med globala uppdrag för Adidas samt rollen från rollen som nordic strategy and business director på DDB.

– Det känns grymt kul att ansluta till Ehrenstråle. De kommer från ett annat håll än många andra byråer. Att på djupet förstå företagets affär och tillväxtmöjligheter har alltid varit en central grundvärdering. Så nu när man skalat förmågan att exekvera kreativt inom både B2C-kommunikation, design och digital marknadsföring har det växt fram en ny typ av byrå som kan existera mellan kreativa byråer, managementkonsulter och tech-bolag. Genom till exempel Lenovo's Silver Snipers och Polestar's digitala retailupplevelse har man visat på effektiviteten i att växa affärer genom kreativa lösningar, säger Erik Årnell i ett pressmeddelande. 



Dela sidan: